Det är lite kämpigt

Senaste dagarna har uppdateringen inte alls varit på topp, inte jag heller. Har fått en ny medicin för sömnen – eftersom jag inte vill ha fler mediciner och piller blev jag övertalad att testa Melatonin som är ett hormon som finns i kroppen naturligt, men halterna är för låga om man har insomnia.
Tror jag är inne på tredje eller fjärde kvällen nu men märker väl ingen nämnvärd skillnad. Förutom kanske att jag haft ångest från helvetet hela dagarna och drömmer groteska mardrömmar…

Önskar jag skulle kunna bidra med en förjävla pepp men idag blir det inte så. Hoppas verkligen det är lite bättre imorgon, har så mycket tankar jag vill få ut här men min hjärna orkar inte bilda några vettiga meningar just nu.

Tillbaka snart <3

bora11

5 reaktion på “Det är lite kämpigt

  1. Isabelle

    Hur mycket melatonin tar du? Jag tar också melatonin för att somna men vi beställer från Stor Brittanien. Den mängden vi tar här hemma räcker inte för att vi ska somna, därför är jag lite nyfiken på hur mycket läkarna tycker du ska ta 🙂

    Svara
    1. lamias Inläggsförfattare

      Tar en tablett, vet inte hur många milligram det är exakt… Hur funkar det för dig, blir du tröttare på kvällen?

      Svara
      1. Isabelle

        Om du har samma typ som min syster tror jag att en tablett innehåller ca 1 mg, de vi köper innehåller 5 mg styck så jag äter 15 mg två timmar innan läggdags. Är jag uppe senare än då jag brukar lägga mig, till 12-1 t.ex. Får jag ta en tablett till för att somna. Annars är jag trött efter 1 1/2h. 🙂

        Svara
  2. JennyM

    Vi pratade om att jag skulle börja prova melatonin också men dom tyckte inte jag skulle göra det då läkaren tyckte det var ungefär samma som den jag har nu, stilnoct.. Vilket jag inte alls fått för mig att det är.. Hoppas Melatonin fungerar på dig iaf, och du får gärna skriva vad du tycker sedan 🙂

    Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *